dinsdag 11 mei 2010

Achting



Uit achting voor mijn vriend Jasterke,
een dichter van zeer groot formaat,
wil ik al zijn rijmen op mijn site
eens samenvoegen tot één draad.
En hieruit zal dan tevens blijken
dat Jasterke met zijn praat,
het niet eens is met mijn mening
maar ook zegt waar het op staat.
Een vriend is hij, die je wil tonen
waar je fout zit in je blaat.
Dus Jasterke, aanvaard mijn ‘dank u’,
voor je welgemeende raad.
Jahira
-------
Vóórdeel wel...

de kaarten zijn nu duidelijk geschud
er valt te weten wat er valt te kiezen :
gewoon negeren, gewoon àlles verliezen
of dempen van die reeds gegraven put...

de kaarten zijn nu duidelijk geschud
er valt te weten wat er valt te wegen
we komen overal ‘t onacceptabele tegen
en zó bewijst dus deze tijd haar nut...

de kaarten zijn nu duidelijk geschud
er valt te kiezen tussen Vrijheid zó bevochten
of verdwalen in de “religieuze” krochten
waaruit Islam haar argumenten put...

de kaarten zijn nu duidelijk geschud
alleen de dwaas blijft ’t nog steeds ontkennen :
we gaan dus wéér aan overheersing wennen
óf ons verstand bewijst op ‘t nippertje haar nut...
Jasterke
-
té laat...
bij-les komt voor jou te laat dit lukt niet meer
Nederland weet waar jij voor staat en past dit keer
dat je ons bedrogen hebt, steeds verder gaat
want fatsoen ligt nu ( mede door jou ) vaak gewoon op straat...
Alles, wat ik had, gaf ik aan jou alleen
maar je verkocht m’n waarden steeds meer één voor één
nooit wordt ’t nu door jou hier weer zoals weleer
huilen komt dus voor jou Job te laat... jou stem ik nooit meer...
‘k hoop dat je lang tevreden met “die and’ren” bent
en zelfs ook...in de kleine uurtjes...vrede kent
want, snel komt ook voor jou de dag... nét als voor mij
en blijkt waar je zo in geloofde dus ineens voorbij...
Jasterke
-
zo valt er veel te overwinnen,
bij zoveel hoofden, zoveel zinnen
want ieder heeft in dit verband
best wat gelijk aan zijn/haar kant
dus moeten we wéér constateren :
‘t gelijk zich niet laat conformeren
tot één gezamenlijk product
dat is geen mens nog ooit gelukt...
we hebben al veel winst behaald
als de vervuiler heeft betaald !
courage gewenst, m'n lieve vriendin :-)
Jasterke
-
en er is méér goed nieuws:
We gaan dus nu die àndere Geert snel leren kennen

de man...die naar men liever aanneemt...niet bestaat
die zich bewust genuanceerder uit gaat drukken
zorgvuldig formulerend waar het nu om gaat
en reken maar dat dit ‘m óók gaat lukken
al maakt dit in het Haegse niemand blij
het valt niet mee iemand nog wég te drukken
die uitgekiend ‘t woedendmakende tóch zei

daar zal men bést wel hard aan moeten wennen...

maar ( hoe dan ook geformuleerd ) de vrijheidstrein raast door
want ’n zeer snelgroeiend Volksdeel kiest daarvoor...
Jasterke
-
Lieve Jahira,
Graag zou ik tegen jou iets aardigs willen zeggen
want jij doet (nét als wij) natuurlijk ook je best
de tegenspeler in zijn/haar waardigheid te laten
al lijkt het vaak dat je dit toch wel wat verpest
als je met zo’n vileine tong probeert te praten
iets wat (lijkt me) bij jouw niveau ook niet zo past...
en iedereen heeft uiteraard wel in de gaten
dat je bepaald geen “vijand” overklast
als je zo eh.hatelijk bezig bent jouw mening uit te leggen !
overigens, lieve Jahira, koester jouw overtuiging
en ontvang mijn groeten met ’n diepe buiging...
Jasterke
-
wij leveren de politicus eh. van ’t jaar
meent Neêrlands machtig Linker-blok te weten
en die Wilders hoort echt bij de héle slechten

dat moet u...wees toch linker...niet vergeten
hem moet u juist met man en macht bevechten
als U...waar 't toch om gaat...straks weer gaat kiezen
aan onze Cohen quasi-verdiende waarde hechten
en dat niet uit het slechtziend oog verliezen
al zijn de rapen tijdelijk wat gaar...
en Nederland blijft zich vrolijk bescheuren
150 slagers die de eigen vleesjes keuren !
met vriendelijke groet,
Jasterke
( PVV...omdat we bijna niet meer te kiezen hébben )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten