donderdag 7 februari 2008

SIEO klaagt aan

De Nederlandse tak van de tot nu toe obscure kerk SIEO (Streng Islamofobisch Ethisch Orgaan) heeft uit de teleurstellende deelname aan de mars rondom het nationaal monument op De Dam de conclusie getrokken dat de kerk open moet staan voor klachten van Streng Islamofoben en eventuele aangetrokkenen. Dit zou de betrokkenheid van de desbetreffende Islamofoben en wannabees bij het Streng Islamofobisch Ethisch orgaan vergroten en de doelstellingen van de kerk wat meer bekendheid kunnen geven. SIEO heeft daarom een meldpunt klachten opgericht waar een ieder die klachten heeft zich kan melden. (u kunt hier en hier uw klacht melden)
De eerste Islamofoob die van dit meldpunt gebruik maakt is de Streng Islamofobisch Ethisch organist Ladon Uittenbroek. “Ik heb een klacht en die wil ik graag melden”, zegt Ladon, “Ik stond een keer op Schiphol bij gate 2, en toen kwam er oude dame met wandelstok EN hoofddoekje uit de gate en die kon er bepaaldelijk niet langs. Verscheidene mensen vroegen toen of ik heel even aan de kant wilde gaan om haar door te laten. Maar ik ging natuurlijk niet aan de kant want ik vond dat ik daar bepaaldelijk in mijn recht stond, toch..? Laat iemand anders maar aan de kant gaan..als het nu een jonge blonde struise welgevormde meid zoals eh…was geweest… Men werd agressief. Er stond echter een beer van een vent achter mij die even daarvoor heel vriendelijk tegen mij geknikt had en dat overtuigde me om in mijn recht te blijven staan. Maar toen die beer zei “ga es effe aan de kant, eikel” ben ik toch maar even bepaaldelijk een stapje opzij gegaan. Een schande, een ongehoord agressief en naar volkje daar op Schiphol.”
De tweede klager is een zekere Franz Janzen die een klacht heeft voor het meldpunt klachten omdat zijn klacht niet geplaatst wordt. Franz’ klacht wordt meteen door de aarsbisschop Meinique van der Huft-Radijs in behandeling genomen en even later staat de originele klacht dan ook op de site van de kerk. Franz’ klacht omvat zo ongeveer alles wat er mis is in Nederland. Hij is van mening dat de oorzaak van operatiewachtlijsten, woningnood, files, AOW korting, etc, etc, geheel bij ernstig zieke Moslims ligt. “Ik heb een wratje op mijn schouderblad dus daar moet ik een schouderoperatie voor ondergaan. Maar door ernstig zieke Moslims moet ik daar toch minstens 9 maanden op wachten, schandelijk”, zegt de heer Janzen. Mijn dochter wil een woning in het westen maar moet daar 9 jaar op wachten, dat komt ook door ernstig zieke Moslims…en al die files, komt door al die ernstig zieke Moslims. Mij rest niet anders dan Nederland voor te bereiden op een burgeroorlog.” De heer Janzen raast nog even door en maakt duidelijk dat hij strijdt voor ‘de autochtone bevolking’.
Verscheidene hulpkrachten van het meldpunt proberen Franz Janzen tot bedaren te brengen maar Janzen laat zich niet tot bedaren brengen. De klachten die daarna bij het meldpunt binnen komen beperken zich geheel tot het taalgebruik van de heer Janzen.
De meeste gelovigen kunnen het taalgebruik van de heer Janzen wel begrijpen maar hebben liever niet dat hij het zegt. Zo expliciet uit de kast komen zou wel eens een verkeerde indruk van SIEO kunnen geven die de toekomstplannen van de kerk zou kunnen vertragen. Het alles te denken is natuurlijk okay vindt Jean Kloot-Dammers. “Wat jij allemaal mailt, Franz, kun je toch beter in je hoofd denken?”, zegt Jean, “want veel Nederlanders denken ook zo, met hun hoofd” hiermee wel impliciet aangevend dat het de algemene indruk binnen de kerk is dat de Heer Janzen met iets heel anders denkt dan met het hoofd.
Jean heeft ook nog wat politieke ideeen zoals bijvoorbeeld geen dubbele paspoorten meer voor Nederlanders, geen hoofdbedekking meer op het werk, etc etc.. Een absoluut punt van Jean is dat Nederland geen illegalen meer binnen mag laten. Eefje Kruwendal-Wante, echtgenote en alter-ego van JP (Jaap) Wante probeert Jean er vriendelijk op te wijzen dat illegalen in principe nooit binnen gelaten worden maar dat ze uit zichzelf illegaal binnen komen en dat ze daarom illegalen heten, maar dat gaat bij Jean het ene oor in en het andere oor weer uit.
De aarsbisschop Meinique van der Huft-Radijs probeert persoonlijk ook om Franz Janzen tot bedaren te brengen maar Franz blijft zich recalcitrant opstellen. De aarsbisschop trekt het zich erg aan dat ze door Franz voor ‘politiek correct’ uitgescholden wordt en deelt daarom dan ook mede dat Franz vanaf nu niet meer mee mag doen met de moeilijke strijd die de kerk voorstaat. Franz heeft daar maar 1 antwoord op: "Ik verwacht medestrijders en geen moeilijke weglopers. Wie volgt?"
Richard de Mol heeft geen klacht maar verbaast zich over het feit dat iemand er ‘Islamitisch’ uit zou kunnen zien. “Ik ken namelijk iemand”, zegt Richard, “ die er inderdaad heel Islamitisch uitziet, maar…, maar…HIJ IS GEEN ISLAMIET!!” De hulpkrachten van het meldpunt kijken elkaar verbaasd aan en je ziet ze denken “dat is natuurlijk takiyya”
Ook SIEO ouderling Gerrit van Spijk heeft alle begrip voor de bewoordingen waarmee Franz Janzen zijn persoonlijke problemen omschrijft want dat doet Gerrit zelf ook vaak, “thuis, in de kerk of in gedachten.”, zegt Gerrit. Gerrit raadt Franz ook aan om een groot kruis te dragen en om zijn hondje er ook 1 te geven want "Je gevoel van onmacht en woede wordt daardoor wat minder,omdat je het gevoel hebt,tenminste iets te doen”, aldus Gerrit van Spijk (geen familie van Cas van Spijk)
Als laatste heeft Sebastian Zonnibrilli gereageerd op het meldpunt en de reactie van Sebastian is uit het hart gegrepen. Hij wenst namelijk alle slachtoffers van harte succes met hun slachtofferschap.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten